Hacamat’ım bardaktan
Su akıyor çardaktan.
Yar bana bir eğlence medet, yar bana bir eğlence!
Biraz yavaş ol ulan! Bu nasıl bir işkence?
Ne oldu Körgöz’üm?
Bir şey olduğu yok, seni sormalı?
İyiyim, ne olsun? Elim, dizim, iki gözüm yuvarlanıp gidiyoruz işte.
Sen iki gözünle yuvarlanıyorsun ama ben yuvarlıyorum Hacamat.… Devamını Oku...
Mustafa İşcier Tarafından Yazılan Yazılar
Hacamat’ım bardaktan
Su akıyor çardaktan.
Yar bana bir eğlence medet, yar bana bir eğlence!
Biraz yavaş ol ulan! Bu nasıl bir işkence?
Ne oldu Körgöz’üm?
Bir şey olduğu yok, seni sormalı?
İyiyim, ne olsun? Elim, dizim, iki gözüm yuvarlanıp gidiyoruz işte.
Sen iki gözünle yuvarlanıyorsun ama ben yuvarlıyorum Hacamat.… Devamını Oku...
Hacamat’ım bardaktan
Su akıyor çardaktan.
Yar bana bir eğlence medet, yar bana bir eğlence!
Biraz yavaş ol ulan! Bu nasıl bir işkence?
Ne oldu Körgöz’üm?
Bir şey olduğu yok, seni sormalı?
İyiyim, ne olsun? Elim, dizim, iki gözüm yuvarlanıp gidiyoruz işte.
Sen iki gözünle yuvarlanıyorsun ama ben yuvarlıyorum Hacamat.… Devamını Oku...
Hacamat’ım bardaktan
Su akıyor çardaktan.
Yar bana bir eğlence medet, yar bana bir eğlence!
Biraz yavaş ol ulan! Bu nasıl bir işkence?
Ne oldu Körgöz’üm?
Bir şey olduğu yok, seni sormalı?
İyiyim, ne olsun? Elim, dizim, iki gözüm yuvarlanıp gidiyoruz işte.
Sen iki gözünle yuvarlanıyorsun ama ben yuvarlıyorum Hacamat.… Devamını Oku...
“Kâinatın aynasıyım,
Madem ki ben bir insanım.
Hakkın varlık deryasıyım,
Madem ki ben bir insanım.”
Merhaba değerli okurlar, Ekim ayının vazgeçilmezlerinden bir Beyaz Baston Festivali'ni daha geride bıraktık. Her yıl olduğu gibi, erişilebilirlik hakkında bilmediğimiz veya “Bu da varmış.” dediğimiz birçok şey, birçok detay, festivalde mevcuttu. Bilişimden oyun standına, origamiden minyatür ormana dek bir dizi erişilebilir uygulama heybemizde bir sürü yeni bilginin birikmesini sağladı. Unutulmazlar arasında yer aldı diyebilirim. Özellikle, harita standındaki kabartma halde tasarlanmış Dünya haritası bir hayli ilginçti doğrusu.… Devamını Oku...
Birçoğumuz tarafından bilindiği üzere, psikolojide davranışsal yaklaşım kuramları vardır. Edimsel koşullanma ise, bu kuramlardan biridir. Thurndike'in Etki yasası doğrultusunda yapılandırılmıştır. Kalıcı ve istendik davranışı, ödül ve ceza gibi pekiştireçlerle edimselleştirmeye çalışan öğretim modelidir. Eğitim-öğretim hayatımızdan tutun da gündelik yaşamda karşımıza çıkan her şeyde söz konusu davranışsal yaklaşımı görürüz. Hatta görmekle kalmaz, bizzat uygularız. Elbette bu yazımdaki amaç, uzun uzadıya edimsel koşullanma nedir, ne değildir açıklamak olmayacak.
Birçoğumuz tarafından bilindiği üzere, psikolojide davranışsal yaklaşım kuramları vardır. Edimsel koşullanma ise, bu kuramlardan biridir. Thurndike'in Etki yasası doğrultusunda yapılandırılmıştır. Kalıcı ve istendik davranışı, ödül ve ceza gibi pekiştireçlerle edimselleştirmeye çalışan öğretim modelidir. Eğitim-öğretim hayatımızdan tutun da gündelik yaşamda karşımıza çıkan her şeyde söz konusu davranışsal yaklaşımı görürüz. Hatta görmekle kalmaz, bizzat uygularız. Elbette bu yazımdaki amaç, uzun uzadıya edimsel koşullanma nedir, ne değildir açıklamak olmayacak.
Birçoğumuz tarafından bilindiği üzere, psikolojide davranışsal yaklaşım kuramları vardır. Edimsel koşullanma ise, bu kuramlardan biridir. Thurndike'in Etki yasası doğrultusunda yapılandırılmıştır. Kalıcı ve istendik davranışı, ödül ve ceza gibi pekiştireçlerle edimselleştirmeye çalışan öğretim modelidir. Eğitim-öğretim hayatımızdan tutun da gündelik yaşamda karşımıza çıkan her şeyde söz konusu davranışsal yaklaşımı görürüz. Hatta görmekle kalmaz, bizzat uygularız. Elbette bu yazımdaki amaç, uzun uzadıya edimsel koşullanma nedir, ne değildir açıklamak olmayacak.
Birçoğumuz tarafından bilindiği üzere, psikolojide davranışsal yaklaşım kuramları vardır. Edimsel koşullanma ise, bu kuramlardan biridir. Thurndike'in Etki yasası doğrultusunda yapılandırılmıştır. Kalıcı ve istendik davranışı, ödül ve ceza gibi pekiştireçlerle edimselleştirmeye çalışan öğretim modelidir. Eğitim-öğretim hayatımızdan tutun da gündelik yaşamda karşımıza çıkan her şeyde söz konusu davranışsal yaklaşımı görürüz. Hatta görmekle kalmaz, bizzat uygularız. Elbette bu yazımdaki amaç, uzun uzadıya edimsel koşullanma nedir, ne değildir açıklamak olmayacak.
Merhaba Değerli Okurlar, yazıma “Olacak O Kadar” diyerek başlamak istiyorum:
“Aç gözünü seyret tekrarı yok bunun
İşimiz muhabbet efkarı yok bunun
Arada bir dilimiz sürcer ise affola
Susmasını biliriz de kemiği yok bunun.”
“Çalabım bir şâr yaratmış iki cihân âresinde
Bakıcak didâr görülür ol şârın kenâresinde
Nâgehân ol şâra vardım ol şârı yapılır gördüm
Ben dahî bile yapıldım taş ü toprak âresinde”