• Engin Yılmaz, Mehmet Hanifi Çİftçi, Levent Aclan
  • Körcül Tarifler
  • 11 Nisan 2017 Salı
  • Toplam Okunma: 33

Bilindiği gibi GETEM Boğaziçi üniversitesi Kuzey Kampüs’te bulunmaktadır. Tarifimize başlamadan önce açık posta adresimizi hatırlatalım.

Açık Adres

GETEM,
Boğaziçi Üniversitesi,

Kuzey Kampüs, Kuzey Park Binası, Kat1,
34342 Bebek / İstanbul

Nasıl Gelinir

Boğaziçi Üniversitesi’nde bulunan GETEM’e gelebilmek için Rumeli Hisarüstü yönüne giden otobüsleri kullanmamız, veya önce Hacıosman metro hattıyla Levent’e gelip, oradan Hisarüstü metro hattını kullanmamız gerekiyor. Aşağıda bu iki yöntemi de göreceğiz.

Otobüsle Ulaşım

Rumeli Hisarüstüne; Taksim, Şişli, Kabataş, Sarıyer, Kilyos,  Hacıosman metro ve Kadıköy yönünden otobüsler bulunuyor. Bu hatların numaraları aşağıdaki gibidir.

Taksim-Hisarüstü 559C,

Kabataş-Hisarüstü 43R,

Şişli-Hisarüstü 59R,

Sarıyer-Hisarüstü 59RS,

Kilyos-Hisarüstü 59RK,

Hacıosman-Hisarüstü 59RH,
Kadıköy-Hisarüstü 125 .

Eğer Anadolu yakasından Kadıköy dışında bir yerden GETEM’e gidiyorsak, birinci köprü yolunu kullanarak Zincirlikuyu’da inmemiz ve burada Taksim veya Kabataş’tan gelen 559C ve 43R no’lu Hisarüstü otobüslerine aktarma yapmamız gerekiyor. Ayrıca vapurla Beşiktaş veya Kabataş’a geçerek de Hisarüstü otobüslerine ulaşabiliriz.  Bu otobüslere bindikten sonra aşağıdaki biçimde GETEM’e geliyoruz.

Körcül Tarif

Nispetiye durağında indikten sonra GETEM’e gelebilmek için ortalama 500 metrelik bir yürüme mesafemiz bulunmaktadır. Alternatif yürüme güzergâhları da olmakla birlikte duraktan sonra yalnızca 100 metre civarı ileride ve karşımızdaki kampüse girerek GETEM’e geliş daha güvenli olduğundan bu güzergâhı tarif edeceğiz.

1.       Nispetiye durağında otobüsten iniyoruz.

2.       Otobüsün gittiği yöne doğru, yani yol solumuzda kalacak biçimde sesli ışıklara kadar yürüyoruz. Yürüme mesafemizde genişçe bir ara sokak var, burayı geçtikten hemen sonra sesli ışığı duyacağız. Bu sokaktan geçerken, geçeceğimiz alanın 4 yol ağzı oluşu ve çok araba giriş çıkışı olduğu için dikkatli olalım.

3.       Sesli ışıktan, solumuzda kalan yolun karşısına geçiyoruz. Sesli ışığın sesi bazen kısık olabileceğinden dikkatli dinleyelim.

4.       Sağ dönüyoruz ve Yol sağımızda kalacak şekilde kaldırım bitene kadar, yani kuzey kampüs araç girişine kadar yürüyoruz. Bu mesafe yaklaşık 30 40 metre civarındadır. İlerlerken çok sola ya da sağa yanaşmamaya dikkat edelim. Bu yolun bitişine doğru sol tarafınıza ATM’leri de göreceksiniz. Eğer bu ATM seslerini duyuyorsanız, doğru yoldasınız demektir.

5.       Kaldırımın bittiği küçük araç giriş yolunu geçip tekrar kaldırıma çıktıktan birkaç metre sonra sola dönerek kuzey kampüse “A kapısından” üniversiteye giriyoruz. Buradan eğitim fakültesinin bulunduğu en aşağıya gidebilmemiz için ileriki adımlarda da göreceğiniz üzere bir çok merdiven inmemiz gerekecek.

6.       2 blok merdivenden iniyoruz.

7.       Şimdi üniversite kütüphanesinin önündeyiz ve zemin asfalt yola göre daha farklı hissedilecek, ayrıca yerde kılavuz izleri göreceğiz. Hiçbir yere sapmadan bir sonraki blok merdivene kadar yaklaşık 30 40 metre dümdüz devam ediyoruz.

8.       Geldiğimiz küçük merdiven bloğundan da aşağı iniyoruz. Kampüs içindeki tüm merdiven bloklarının önünde onları anlayabileceğimiz tırtıklı zeminler bulunuyor.

9.       Şimdi kuzey kampüs meydanındayız. Bu meydana ilk indiğimizde sağ tarafımızda yaklaşık 1 metre çapında ve daire şeklinde birkaç tane aralıklı saksıya rastlayacağız. Bu saksıların arasından kılavuz izi takip ederek yolun sağına geçip bir sonraki merdiven bloğuna kadar yaklaşık 40 50 metre kadar yürümeye devam ediyoruz.

10.   Karşımıza önce 3 blok merdiven ve 2 basamaktan oluşan uzun bir merdiven dizisi çıkacak. Bastonumuzla takip ederek tüm bu merdivenlerden inip sola dönüyoruz.

11.   Karşımıza çıkan küçük bir blok merdiveni indikten sonra sağa dönüp bir blok merdiven daha iniyoruz.

12.   Sola dönüp kaldırımdan aşağı iniyoruz. Ve sağa dönüyoruz.

13.   Hafif rampa olan yol düzleşene kadar 5 10 adım yürüyoruz ve sola dönüyoruz. Yol düzleşince sola dönmekte geç kalırsak eğitim fakültesi binasına girebiliriz. Bu nedenle yol düzleşir düzleşmez sola dönmeye dikkat edelim.

14.   Sola dönünce, mazgalları bulana kadar dümdüz ilerliyoruz.

15.   Mazgallar sonrası yolun karşısına geçip sağa dönüyoruz.

16.   Karşımıza bir tırtıklı zemin ve bariyer çıkıncaya kadar dümdüz yürüyoruz.

17.   Bu bariyerlerin sol tarafından geçerek yolu takip ederek ilerideki kaldırımı buluncaya kadar yürüyoruz. Burası 4 yol ağzı olduğundan araç trafiğine dikkat ediyoruz.

18.   Kaldırım solumuzda kalacak şekilde bitene kadar ilerliyoruz ve bitiminden sonra sola dönüyoruz.

19.   birkaç metre ilerliyoruz ve sağ tarafa yolun karşısına geçerek bastonumuzla küçük bir oluğu buluyoruz. Bu oluğun diğer tarafına geçiyoruz.

20.   Ardından Hafif sol çapraza doğru yani saat 11 yönünde ilerleyerek kuzey park binasının bina duvarını buluyoruz. Zaman zaman oluğu geçiş sonrası yanlışlıkla kantin masalarının olduğu yere sapabiliriz. Bu durumda yönümüzü biraz daha sağa çevirerek bina duvarının solumuzda kalmasını sağlamalıyız.

21.   Bina solumuzda kalacak şekilde ilerleyerek hafif bir inişe gelinceye kadar yürüyoruz.

22.   Karşımıza hafifçe bir rampa inişi gelecek. Buradan inince sola dönerek bina girişine ulaşmış oluyoruz. Art arda 2 kapıdan geçerek binaya giriyoruz.

23.   Karşıda hafif solda bulunan merdivenlere kadar yürüyüp iki bloktan oluşan merdivenlerden bir kat çıkıyoruz ve saat 11 yönünde sol çapraza ilerleyerek duvarın köşesini buluyoruz.

24.   Solumuzda GETEM’in laboratuvar kapısına rastlayacağız. Burayı geçiyoruz. duvarın bittiği noktaya kadar yürüyoruz.

25.   Buradan sola döndüğümüzde GETEM’in kapısına ulaşmış oluyoruz.

Tebrikler artık GETEM’deyiz.

Metro İle Ulaşım

Hisarüstü’ne Metro ile gelebilmek için, önce Yenikapı Hacıosman metro hattına binip levent durağında inmemiz gerekiyor. Burada indikten sonra, Hisarüstü Metro hattının olduğu yere gelmek için aşağıdaki adımları izleyebiliriz.

Levent Metrosu Hisarüstü Metrosu Arası Körcül Tarif

1.    Yeni kapı tarafından geliyorsak, iniş sonrası sola, Hacıosman tarafından geliyorsak, iniş sonrası sağa dönüyoruz ve en son yürüyen merdivene gelinceye dek yürüyoruz. Burada birkaç yürüyen merdiven çıkışı daha karşımıza çıkabilir en sonuncusuna gelene kadar yürümeye devam ediyor. Bu merdivenin hemen öncesinde bir poğaça kokusu duyarsanız, doğru yerdesiniz demektir. Onu geçince gelen merdivenden yukarı çıkıyoruz.

2.    Merdiven sonrası hafif sol çapraza yürüyerek klavuz izi buluyoruz.

3.    Önce bir güvenlik X Ray cihazının içinden, sonra da turnikeden geçerek Hacıosman tarafından çıkmış oluyoruz.

4.    Önümüze sağdan sola kadar uzanan bir kılavuz iz çıkıncaya dek dümdüz yürüyoruz ve Bir süre yürüyüp ilk sağa dönüyoruz.

5.    Yürüyen merdiveni bulabilmek için sağdaki duvar dibine yanaşmaya çalışalım. Sonra İlerleyerek iki set yürüyen merdivenden aşağı iniyoruz.

6.    Sonrasında hafif sola yanaşıp kılavuz izi takip ederek ilerliyoruz ve turnikeden geçiyoruz.

7.    Karşımıza çıkan son merdivenleri de indiğimizde, Hisarüstü Metro durağına gelmiş oluyoruz.

8.    Burada metroya binip en son durakta iniyoruz.

Metrodan GETEM’e Geliş

Hisarüstü’nde Metrodan indikten sonra, sağa dönüp kılavuz izleri takip ederek merdivenlerden yukarı çıkıyoruz ve tüm kılavuz izleri takip ederek, metrodan dışarı çıkıyoruz. Sonrasında şu adımları izliyoruz.

1.    Metro çıkışında kılavuz izleri takip ederek caddeye ulaşıyoruz ve sağa dönüyoruz.

2.    Cadde solumuzda kalacak şekilde yukarı doğru sesli ışıkları duyuncaya dek ilerliyoruz.

3.    Sesli ışıkların düğmesine basıyoruz ve karşıya geçebilirsiniz uyarısı ardından caddenin karşısına geçiyoruz.

4.    Sola dönüyoruz ve yine yol solumuzda kalacak şekilde bu sefer aşağı doğru yürüyoruz.

5.    Sağda bir rampa gelince sağa dönüp Kuzey Kampüs A kapısına ulaşmış oluyoruz.

6.    Sonrasında Otobüsle ulaşım başlığındaki altıncı adım ve sonrasını izleyerek GETEM’e ulaşıyoruz.